3/11/2013

Luomushampoo ja -hoitoaine arvostelussa


Olen nyt käyttänyt pari kuukautta Urtekramin aloe vera luomushampoota ja -hoitoainetta, koska mua alkoi mietityttää kaikenmaailman lisäkemikaalit ja niiden vaikutus hiuksiin. Tällaisia kemikaaleja ovat esimerkiksi silikonit ja parabeenit, joita usein löytää perus hiustuotteista. Mulla ei ole mitään todistettavaa tietoa, mutta olen kuullut huhuja, että silikoni saattaa kerrostua hiuksiin ja päänahkaan ja haitata hiusten kasvua (jos jollakin on jotain tietoa tästä niin olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan! :) ), joten ajattelin etten sitä päänahkaani ainakaan halua. Latvat taas on asia erikseen, koska hiuksethan kasvavat juuresta. Luomutuotteet on herättänyt muutenkin kiinnostusta joten päätinpä nyt kokeilla, ja tässä on näiden tuotteiden plussat ja miinukset:

+ Ei silikonia tai parabeeneja
+ Valmistettu luonnon tuotteista
+ Hiukset tuntuvat puhtaammilta kuin normaalilla shampoolla pestessä
+ Luontoystävllinen
+ Tuotetta ei ole testattu eläimillä

- Alussa voi olla pieni järkytys, kun hiukset ei olekaan pesun jälkeen sileät, vaan sotkeentuvat yhdeksi pörröksi pään päälle
- Aika korkea hinta noin pienestä pullosta (Yli 4e/ pullo S-marketissa, ekokaupoissa kalliimpi)
- Hoitoaineen teho todella huomaamaton (johtunee puuttuvasta silikonista)

Shampoo on toiminut minun kohdallani ihan hyvin ja voisin ostaa sitä toisenkin kerran. Hoitoainetta en ostaisi koska sitä en tälläkään hetkellä käytä kuin harvoin sen olemattoman tehon vuoksi. Hiusten kasvussa en ole nähnyt oikeastaan mitään muutosta.

2 kommenttia:

  1. Miun entinen kämppis käytti tota samaa shampoota kerran ja totes samaa kuinka sotkupörröksi tukka tuli tosta! Ja hmmm mulla taitaa olla jossain joku juttu noista silikoonihässäköistä kunha vaan löydän sen. Pitääpä antaa sulle lukemisiksi! Mutta mäkin oon kuullu ihan samaa ja lukenut kuinka se silikooni vaan ei tee hyvää tukalle/ei ole luonnollista hiuksille.

    Ainakin sen voin sanoa, ennen kui musta tuli tämmönen ituhippiäinen ja käytin silikoonipohjaisii shampoita, niin huomasin kuinka tukka vaan likaantui ja erityisesti rasvottui luonnottoman paljon niitä käyttäessä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tuo mulle jos vaan löydät! :) Jep ja huomasin vielä kun pesin kerran tässä välissä silikonipohjasel shampool nii hiukset tuntu jotenki hitusen likaselta jo heti pesun jälkee... :D

      Poista