12/17/2013

OPISKELUA HIUSTEN PARISSA


Enää muutama päivä koulua, ja sitten onkin onkin jo puoli vuotta koulua käyty. En olisi uskonut, miten paljon kaikkea ehtiikään tässä ajassa oppia! Oon niin iloinen että päädyin hiusalalle. Tuntuu kyllä niin omalle jutulle :)


Ollaan opittu erilaisia leikkauksia, hoitokäsittelyjä, permanentin rullausta, värjäystä ja hieman myös kampauksia. Hauskinta on tietysti laittaa kavereiden hiuksia ja olla itse heille "asiakkaana" :D Meillä on aivan ihana luokka ja olen saanut paljon hyviä kavereita Joista kuvissa Sonja ja Milla! Tykätään laittaa toistemme hiuksia myös vapaa ajalla :)


Mun lemppari osa-alue koulussa on, yllätys yllätys, kampaukset. Jos oppitunnilla sattuu jäämään vapaa-aikaa, tykkään kokeilla ajan kuluksi erilaisia kampauksia harjoituspäille. Kampauksen tekeminen asiakkaalle on tietyski kivempaa kuin harjoituspäälle, ja yhden itsenäisyyspäivän tanssiaiskampauksen olenkin jo tehnyt :) en malta odottaa että pääsen tekemään lisää juhlakampauksia! Helmikuussa mua odottaakin wanhojenpäivän kampauksen teko!

Leikkaaminen oli aluksi se kaikista vaikein osa ja jännitin sitä alkuun todella paljon. Nyt kuitenkin kun taito on kehittynyt niin leikkaaminenkin alkaa olla sujuvampaa! Eniten leikkaustaito kehittyy asiakaspalvelussa. Ensimmäinen asiakaspalvelujakso on sujunut todella hyvin ja asiakkaan kohtaaminen ja palveleminen on tuntunut todella luontevalta hommalta! Näyttää siltä että oikealla alalla ollaan!


Hiukset haudehoidon jälkeen

Löytyykö mun lukijoista muita parturi-kampaajaksi opiskelevia tai alalle hakeutuvia? :)


10 kommenttia:

  1. mä ajattelin hakea ens vuonna kampaaja-alalle, niin näitä sun postauksia tosta koulusta on ollut kiva lukea, niin saa vähän tietoa tulevasta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee mahtavaa! Hyvän alan oot valinnut :) Ihanaa kuulla että oot saanut lisätietoa täältä! Ja multa saa aina kysellä kaikkea hiusalaan liittyvää :)

      Poista
  2. Jos pyrkii kampaaja-alalle, pitääkö käydä lukio vai suoraan ammatti kouluun?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hiusalalle voi hakea suoraan peruskoulun jälkeen, eli ei tarvitse käydä lukiota ensin :) itse kävin lukion ennen hiusalaa, koska en peruskoulun jälkeen tiennyt vielä mille alalle haluan. Nyt opiskelen parturi-kampaajaksi ylioppilaspohjaisella luokalla :)

      Poista
  3. http://everythinghappensforareason-minni.blogspot.fi/2013/12/challenge.html

    Tuolla olisi sulle haaste! Kiva jos käyt kurkkaamassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon valitettavasti jo toteuttanut tuon haasteen :( mutta kiitos paljon kuitenkin! :)

      Poista
  4. Upeita kampauksia, täällä pari vuotta alalla ollut kirjoittelee :) Liityhän mun lukijaksi jos tahdot silloin tällöin lueskella hiusjutuista :) Ihanaa joulua kaunis <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3 Pitääpä käydä lueskelemassa! :) Ihanaa joulua myös sinulle! <3

      Poista
  5. täältä löytyy myös hiusalaa opiskeleva :) kivoja kampauksia, itsellä kampaukset ei kuulu vahvuuksiin, mutta värien suhteen oon aina iha liekeissä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! <3 Mulla on just toistepäin! Kampaukset sujuu mutta oon vielä aika pihalla värien kanssa :D Mutta onneks hiusala on siitä hyvä että tekemällä oppii :)

      Poista